Publisert: 10. desember 2024

Dette får kundene til å velge grønnere

Björn Ólafsson vet hva som trigger valgene våre. Med bred erfaring som forskningsformidler og rådgiver gir han oss sine beste tips.

Bilde av Björn Ólafsson, forskningsformidler i Faunalytics

Det hjelper ikke alltid med gode intensjoner, hvis det ikke er fristende og intuitivt å velge mer grønn mat. For at serveringssteder og Horeca skal lykkes med å nudge flere over til å aktivt velge mer plantebasert mat trengs det en bevisst og strategisk tilnærming, der man utnytter lærdommen fra adferdsforskning.

Björn Ólafsson er forskningsformidler i Faunalytics, en organisasjon som gjennomfører forskning og deler kunnskap om hvordan vi får flere til å velge mer plantebasert. Han rådgir og arbeider med organisasjoner over hele verden, og lover et lettfattelig og engasjerende dykk inn i hva forskningen sier oss som du lett kan omsette i praksis.

Les om foredraget